Mitt foto
det här är min blogg, en plats där jag delar mina tankar och känslor genom ord. du behöver inte förstå det som står skrivet här. det gör knappt jag, välkommen

onsdag, oktober 15, 2008

Vatten är mitt liv

Jag hade så tråkit och jag frös så mycket. Så jag kom på en ide.
Jag kom på att jag kunde ta mig ett varmt skummande lavendeldofande bubbelbad.
Det vad underbart skönt.

Först så tänkte jag bada med mina ankor, men det orkade jag inte för dom tog så mycket plats.
Men jag hade Milos bredvid mig på badkarskanten. Han är så söt och omtänksam. För när jag skulle klappa honom så slickade han mig på handen. (Han drack också ur karet...)
Men det kändes precis som om han vill slicka min hand torr. Han höll samtidigt ett öga på mig så att jag inte skulle drunkna. Jag försökte lura han att jag hade drunknat och doppade huvudet. Och när jag tittade upp så stirrade han bara på mig.

Han gick runt kanten på badkaret och satte sig på den smalaste delen (!). Från den vinkeln kunde han typ se mig bättre. Men han doppade svansen ganska rejält. Han märkte det inte äns.
När han märkte det så blev han helt förtvivlad, han sprang runt och jagade svansen, utan framgång. Så jag torkade svansen åt han. Lille Gubbben...

Nu måste jag gå och lägga mig med blött hår. Jippie. Åh så vackert det kommer att vara imorgon. = )

Sleep Tight!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, är det din katt eller? :)

Anonym sa...

åh mysmilos va söt!